zaterdag 18 juli 2009

RESULTATEN LinkedIn

Het onderstaande figuur geeft een schematische weergave van de resultaten voor LinkedIn.














Oftewel:
  • De actieve deelname aan LinkedIn heeft geen invloed op affectieve en normatieve betrokkenheid
  • De actieve deelname aan LinkedIn heeft een negatieve invloed op continuïteitsbetrokkenheid
  • De negatieve relatie tussen actieve deelname aan LinkedIn en continuïteitsbetrokkenheid wordt deels veroorzaakt door de professionele groei die wordt gestimuleerd door de deelname aan LinkedIn
  • De werktevredenheid wordt niet beïnvloed door de actieve deelname aan LinkedIn

RESULTATEN Twitter

De resultaten van het onderzoek zijn voor Twitter en LinkedIn afzonderlijk berekend. Het onderstaande figuur geeft een schematische weergave van de resultaten voor Twitter.













Oftewel:
  • De actieve deelname aan Twitter heeft zowel een positieve als een negatieve invloed op de affectieve betrokkenheid
  • De actieve deelname aan Twitter heeft een negatieve invloed op de continuïteitsbetrokkenheid
  • De werktevredenheid wordt licht positief beïnvloed door de actieve deelname aan Twitter
  • De positieve relatie tussen de actieve deelname aan Twitter en werktevredenheid wordt deels veroorzaakt door de professionele groei die wordt gestimuleerd door de deelname aan Twitter